zondag 24 mei 2015

Recensie: Het regime van Bart De Wever


Net mijn eerste boek in 2 maanden vastgepakt en al ineens volledig uitgelezen (+/- 170 pg's), zo goed en fascinerend vond ik het boek.

In het boek volg je de Antwerpse Burgermeester Bart De Wever in zijn strijd tegen de kilo's.
Er zijn 2 grote delen: 'van mager naar vet' en 'van vet naar gezond'.
...
Het eerste deel was vond ik cavakes, dient voornamelijk als terugblik op zijn jeugd en bevatte wel enkele grappige anekdotes toen hij obees was.

Fascinerend was echter vooral het 2de deel - dat voor mij van toepassing was - omdat hij hierin exact de beginstappen beschrijft, hoe hij begint op te bouwen met het sporten, van enkel wandelen tot uiteindelijk de 10 Miles in Antwerpen 2012.

Heel veel van die zaken, die hij opnoemde, komen mij zeer bekend voor en geeft mij een extra stimulans om ook op de ingeslagen weg verder te gaan om zo uiteindelijk mijn sportdoelen ook te verwezenlijken smile-emoticon

Nadien zijn er kleine deeltjes over het ProNokal Dieet met enkele recepten en komt ook sportdokter Chris Goossens aan het woord of het dieet.

Geen opmerkingen: