zondag 11 januari 2015

Recensie: 'Superheld' van Alex Agnew

Mijn eerste boek van 2015 is uit.

Als dit een voorbode was op mijn huidig boekjaar
ga ik nog fantastische momenten beleven, want dit was gewoonweg een topper!

Ik was sowieso al fan van zijn shows, die ik ook enkele malen heb gezien in de Arenberg en in het Sportpaleis.
Maar om een succesvolle show te implementeren een boek is toch nog iets anders...niet?

Absoluut, maar ook daar slaagt hij wonderwel en geweldig in. Niet alleen krijg je als fan, tal van zijn grappigste en hilarische fragmenten uit zijn shows uitgeschreven, al kunnen ongetwijfeld de meeste fans dat mopje nog levendig voorbeelden van tijdens de optreden.

Maar vooral, dit boek verrast op een super manier en dit op een goede manier.
Je krijgt dankzij dit boek doorheen alle grappen en grollen, vooral een ook een beeld van
de echte Alex Agnew, wanneer hij niet op het podium staat.
Soms een lichte, luchtige biografische variant waarin hij de lezer een een kijkje laat nemen in zijn jeugdjaren, wat hem getekend heeft en wie zijn eigen voorbeelden waren, tijdens zijn carrière als Stand-up Comedian, meestal aangevuld via eigen aantekeningen en opmerkingen.

Niettegenstaande dit boek zich snel laat lezen, is het boek wel handig en visueel prachtig (karikaturen en eigen privé-foto's) ingedeeld in 9 hoofdstukken, zodat het ook ideale lectuur is, voor mensen die als mij zich regelmatig moeten verplaatsen met het vervoer en geen tijd hebben om enige tijd aan een doorlopende tekst kunnen steken.
Al haal ik mijn achterstand dan in de avond wel in ;-)

Dikke aanrader!

'Superheld', Linkeroever Uitgevers, 2010,143 blz, ISBN: 978-90-5720-3497



Geen opmerkingen: